Packshot

Naturalny wygląd produktu

Packshot to zdjęcie produktu, które ma za zadanie pokazać jego naturalny wygląd. Jego główne cechy to ostre i wyraźne krawędzie, neutralna kolorystyka fotografowanego przedmiotu oraz białe tło. Rodzaj światła użyty do wykonania zdjęcia ma jednoznacznie określić rodzaj materiału, zależnie od tego czy jest on matowy, błyszczący czy przejrzysty. Brzmi prosto?

 

Na profesjonalny pakszot (ta nazwa też funkcjonuje w obiegu) składa się wiele etapów, które decydują o efekcie końcowym.

 

Preprodukcja zdjęcia

 

  • przygotowanie produktu – wypakowanie, montaż, ustawienie
  • ustawienie oświetlenia
  • wykonanie ujęcia, czasem wielu ujęć (rejestracja blików, cieni, przesunięcia punktu ostrości)

 

Postprodukcja

 

  • obróbka kolorystyczna i tonalna
  • stacking, czyli łączenie ujęć aby cały produkt był ostry
  • prostowanie, poprawa kształtu (elastyczne materiały)
  • wycinanie z tła – szparowanie, tworzenie ścieżki odcinającej
  • retusz skaz produkcyjnych, paprochów
  • nałożenie etykiet w plików wektorowych (czasem wersje językowe)
  • dodanie cienia / odbicia lustrzanego
  • zapis pliku w docelowym formacie (np. jpg, png, eps)

 

Bezcieniowe zdjęcia produktów typu packshot znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie istotne jest pokazanie towaru na białym tle bez zbędnych, rozpraszających uwagę elementów. Używa się ich w profesjonalnych katalogach, folderach, sklepach i aukcjach internetowych.